Tuesday, 7 June 2011

sahabat ?

assalamualaikum , korang , korang , aku nak tanye pasal maksud sahabat . ade sesiapa yang boleh bagutahu , aku yakin yang setiap orang ade la pendapat yang berbeza . bagi aku la kan , sahabat adalah insan yang boleh kongsi segala senang dan susah bersama kita . bukan setakat senang je . tapi susah pun . then ,

CIRI CIRI SEORANG SAHABAT .

> setia - sentiasa bersama kita . berkongsi segala suka dan duka . tapi takde lah mengongkong .
>menghormati pandangan antara satu sama lain - jangan la rasa diri uh betul je . orang laen pun ade pendapat yang tersendiri .
> memahami antara satu sama lain .
> tidak membocorkan rahsia sahabatnye kepada orang laen .
> menyembunyikan keaibannya .
> menegur tatkala die melakukan keslahan .


sekarang ni pun da susah la nak cari sahabat sejati . kalau da dapat sahabat sejati tuh . janganlah sia-siakannya . sahabat adalah anugerah yang berharga . janganlah jadi BACKSTABBER ! sekian , salam .

No comments: